Prezentacja książki "Jak zarabiać w Internecie"
Kwi
07

1 000 szt. w miesiąc

Z przyjemnością donoszę, iż sprzedaż książki "Jak Zarabiać w Internecie" przekroczyła w pierwszym miesiącu liczbę 1000 egzemplarzy. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę czytelnictwo książek o charakterze technicznym. Zapewniono mnie, że dodruk kolejnego nakładu książki nie powininen odbić się w postaci przerwy w jej sprzedaży.

Prezentowana publikacja stanowi wartościowy przewodnik dla osób, które angażując czas i pieniądze w prowadzenie serwisu internetowego poszukują metod umożliwiających im pozyskiwanie środków finansowych za jego pośrednictwem.

Książka Miesiąca
KK, Magazyn Internet  

Czytaj dalej...
Gdzie kupię książkę?

Książkę nabędziesz w najlepszych księgarniach w całej Polsce. Zobacz spis księgarń. Książkę możesz też nabyć przez Internet, np. za pośrednictwem sklepu internetowego Helion.pl.

Polityka
Recenzja książki
  • Publikacja tygodnik Polityka 6/2007|
  • autor Wojciech Krusiński|

Chyba każdy prowadzący własny serwis internetowy chce, by w końcu przynosił on zyski, nawet symboliczne, które pokryłyby przynajmniej koszt domeny i hostingu. Paweł Grzesiak, wieloletni praktyk w tworzeniu i wdrażaniu serwisów internetowych, podpowiada, co należy zrobić, by to osiągnąć.

W książce "Jak zarabiać w Internecie. Poradnik dla przedsiębiorczych webmasterów" autor wymienia różne sposoby pozyskiwania pieniędzy -- począwszy od programów partnerskich, przez mikropłatności i reklamę kontekstową, a na współpracy z sieciami reklamowymi skończywszy. Oprócz wyjaśnienia, na czym polega każdy ze sposobów autor odpowiada też na pytanie "czy to się opłaca?" i wskazuje firmy, które pomogą zrealizować wybrane przez nas rozwiązanie (np. płatności SMS) na stronie www.

Druga część książka dotyczy głównie kwestii technicznych, czyli optymalizacji serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych, poprawienia widoczności naszej strony oraz zachęcenia (poprzez analizę statystyk) Internautów do tego, by wrócili do nas ponownie.

Na trzecią część składają się konkretne przykłady wdrożeń danych rozwiązań na naszej witrynie. Na przykład jeśli ktoś zamiast współpracować z sieciami reklamowymi chce sam zarządzać wyświetlaniem reklam, może tego dokonać za pomocą darmowego oprogramowania phpAdsNew.

Jedyną wadą książka jest znikoma lista zalecanych lektur, a te, które Grzesiak poleca to przeważnie jego własne artykuły. Skoro już autor zdecydował się napisać poradnik, powinien poszerzyć go o kilka dodatkowych stron i rozbudować konkretne działy zamiast odsyłać czytelnika do archiwalnych numerów "Magazynu Internet".

Nie zmienia to jednak oceny poradnika jako bardzo wartościowego dla autorów witryn, którzy chcieliby zacząć zarabiać na swojej pracy, a nie wiedzą jak to zrobić i gdzie szukać pomocy.

PC World Komputer
Recenzja książki
  • Publikacja PC World Komputer 5/2007|
  • autor Sebastian Górski|

Dzięki własnej stronie internetowej z pewnością możesz zarobić. Wystarczy lektura polecanej przez nas książki, która bardzo szeroko opisuje metody czerpania zysków z Sieci. Jest skierowana zarówno do odbiorców o mniejszej wiedzy technicznej, jak i specjalistów, dla których XHTML, CSS, czy PHP są chlebem powszednim.

W początkowych rozdziałach autor omawia dostępne rozwiązania, przeprowadzając analizę opłacalności każdego z nich i określając warunki, w jakich każde z nich ma szansę się powieść. Znajdziesz tu informacje z zakresu sieci reklamowych, programów partnerskich, programów reklamy kontekstowej, systemu mikropłatności SMS czy kartami kredytowymi.

To jednak nie wszystko -- kolejne rozdziały wskażą ci już w bardziej praktyczny sposób, jak udoskonalić swoją stronę WWW: zadbać o funkcjonalność, jakość zawartości, zgodność z obowiązującymi standardami, współpracę z wyszukiwarkami internetowymi, a także kwestię zapewnienia stosownego bezpieczeństwa i prowadzenia statystyk. Na samym końcu umieszczono przykłady najbardziej atrakcyjnych metod zarabiania i przedstawiono dokładnie proces wdrażania poszczególnych platform.

Magazyn Internet
Recenzja książki

Stworzenie atrakcyjnego i popularnego serwisu internetowego wiąże się z koniecznością poniesienia wielu kosztów. Są one związane m.in. z utrzymaniem witryny na wybranym serwerze, przygotowaniem jej kodu, a także opracowaniem i aktualizowaniem treści. Wykonując wiele prac samodzielnie zamieniamy wydatki na pokaźną ilość czasu, który należy poświęcić na przygotowanie niezbędnych treści i elementów. Przy dużym zaangażowaniu zarówno środków, jak i czasu warto pomyśleć o zarabianiu za pośrednictwem prowadzonego serwisu. O tym jakie możliwości w tym zakresie są dostępne dla rodzimych webmasterów informuje w swej książce Paweł Grzesiak.

Autor podzielił przygotowany materiał na trzy główne części. Zadaniem pierwszej z nich jest przybliżenie metod zarobkowania. Opis każdej techniki zawiera informacje o zasadach funkcjonowania, wadach i zaletach danego rozwiązania oraz warunkach, w których prezentowana metoda jest najbardziej opłacalna. Czytelnicy uzyskując informacje o sieciach reklamowych poznają rodzaje reklam i modele cenowe. Ucząc się samodzielnej sprzedaży reklam dowiadują się jak prowadzić politykę cenową. Autor zachęca także do zapoznania się z reklamą kontekstową, prezentując zarówno Google AdSense, jak i rodzime rozwiązania. Omawia ponadto zagadnienia związane z mikropłatnościami SMS, obsługą płatności realizowanych za pomocą kart i przelewów oraz z udziałem w programach partnerskich. Wszelkie rozważania uzupełnia informacjami o firmach, które świadczą usługi związane z daną formą zarobkowania. W drugiej części czytelnicy koncentrują się na działaniach, których celem jest zwiększenie atrakcyjności witryny i zmodyfikowanie jej w celu zwiększania potencjalnych zysków. Zwracają uwagę na sposób przygotowywania treści na potrzeby serwisu, rozwój jego funkcjonalności i poprawność kodu. Uczą się pozycjonowania witryny oraz zwiększania jej wydajności. Autor podkreśla również znaczenie statystyk i wykorzystywanych technologii, a także odnosi się do kwestii związanych z bezpieczeństwem.

W części trzeciej zawarte zostały praktyczne porady ułatwiające wdrażanie metod zarobkowania. Przybliża ona budowę własnej sieci reklamowej i korzystanie z systemów reklamy kontekstowej. Pokazuje ponadto w jaki sposób zrealizować obsługę mikropłatności SMS i jak przygotować system obsługujący płatne odnośniki.

Prezentowana publikacja stanowi wartościowy przewodnik dla osób, które angażując czas i pieniądze w prowadzenie serwisu internetowego poszukują metod umożliwiających im pozyskiwanie środków finansowych za jego pośrednictwem. Dostarcza informacji o sposobach zarabiania pieniędzy za pomocą witryn, przybliża techniki, które pozwalają dostosować serwisy do potrzeb klientów i reklamodawców, a także wyjaśnia jak w praktyce korzystać z mechanizmów stwarzających szansę na uzyskanie wpływów pieniężnych. Autor dzieli się z czytelnikami przemyśleniami płynącymi z wieloletniego doświadczenia w zakresie projektowania serwisów internetowych i publikowania artykułów poświęconych tej tematyce. Godny podkreślenia jest także fakt, iż w wielu rozdziałach wskazuje książki i artykuły, których lektura pozwala pogłębić wiedzę o omawianym w danym momencie zagadnieniu. Warto zatem sięgnąć po tę pozycję i przekonać się, czy prowadzony przez nas serwis może stać się źródłem dodatkowych dochodów. (KK)

Paweł Grzesiak: Jak zarabiać w Internecie. Poradnik dla przedsiębiorczych webmasterów, Helion, Gliwice, s. 288

Ocena: 6 gwiazdek, Książka Miesiąca

Copyright © 2024 by Paweł Grzesiak. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.